سه شنبه 31 ارديبهشت 1403

مناسبت


فرم تمدید کارت مربیگری












فاطمه کیادربندسری اسکی باز تهرانی :
ایران یکی از برترین‌های اسکی آسیا است/ سطح پیشرفت لیگ چشمگیر بود

به گزارش سایت فدراسیون اسکی فاطمه کیا در بندسری گفت: سطح مسابقات این دوره از لیگ اسکی نسبت به گذشته پیشرفت زیادی داشت و تعداد شرکت کنندگان خانم نیز در این دوره رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است.
فاطمه کیا دربندسری اسکی بازتیم ملی اسکی آلپاین گفت: مسابقات لیگ بین المللی اسکی سطح بسیار خوبی دارد و نسبت به گذشته شرایط بهتری داشته است. امسال تعداد شرکت کنندگان خانم نیز بیشتر و در حدود 15 ورزشکار بود.

وی ادامه داد: در بخش بانوان تنها گزینه‌های داخلی با هم رقابت داشتند و هیچ ورزشکار خارجی در آن حضور نداشت.

وی تصریح کرد: در المپیک گذشته بانوان ایران تنها یک سهمیه داشتند که امیدواریم در این دوره افزایش سهمیه داشته باشیم.

وی ادامه داد: چند سالی است که عملکرد اسکی در بخش بانوان پیشرفت‌های زیادی داشته است و باشگاه‌ها نیز در جذب بانوان عملکرد بهتری داشته‌اند اغلب باشگاه‌ها با چند اسکی باز آقا و یک اسکی باز خانم قرار داد می‌بندند که در بیشتر موارد همچون رشته‌های دیگر رقم قرار داد آقایان نسبت به بانوان بالاتر است.


* هنوز با اسکی برتر جهان فاصله زیادی داریم

کیادربندسری با اشاره به سطح اسکی کشور عنوان کرد: ایران یکی از بهترین کشورهایی است که سطح اسکی بالایی در آسیا دارد. البته در سطح جهانی هنوز فاصله زیادی با کشورهای اروپایی داریم.

وی تصریح کرد: کشورهای اروپایی از این حیث سطح اسکی بالایی دارند که حدود 9 تا 10 ماه امکان تمرین در اسکی را دارند. این در حالی است که فصل اسکی در ایران به طور عمده سه ماه است و باید سعی کنیم تا با بالا بردن میزان تمرینات خود، آمادگی‌مان را نیز بالا ببریم.

وی با اشاره به مربی ایتالیایی تازه وارد به تیم اسکی آلپاین گفت: این مربی ایتالیایی از سوی فدراسیون جهانی به تیم ملی اسکی کشورمان پیوسته تا به منظور شرکت در مسابقات قهرمانی دنیا با خانم‌های ایرانی تمرین کند که امیدواریم بتوانیم در آن مسابقات نیز عملکرد خوبی داشته باشیم.

وی در خصوص لیگ خاطر نشان کرد: شرکت در مسابقاتی تحت عنوان لیگ می‌توانیم انگیزه زیادی در بازیکنان ایجاد کند و همین حس رقابت میان بانوان با هم به نوعی پیشرفت زیادی در لیگ به وجود می‌آورد.

وی در پایان بیان کرد: اسکی کشور مسیر صعودی خوبی را در حال حرکت است که به طور قطع اگر با همین سرعت پیش برود در آینده موفقیت‌های بیشتری کسب خواهیم کرد و هم در بخش بانوان و هم بخش آقایان عملکرد خوبی در رقابت‌ها خواهیم داشت.

تاريخ  ارسال:شنبه 16 دي 1391 - 21:23

کد:26593-1403



گزارش تصويري

 کليه حقوق خبری و تصويری سايت متعلق به هيئت اسكي استان تهران می باشد.