دوشنبه 9 ارديبهشت 1403

مناسبت


فرم تمدید کارت مربیگری












تاريخچه اسكي ايران

تولد فدراسیون اسکی و نگاهی کوتاه بر وضعیت این فدراسیون در ایران

از وقایع مهم ورزشی دهه 1320 تولد فدراسیون های ورزشی ایران است . در این دهه نهضت المپیک در ایران با تأسیس کمیته ملی المپیک و به طبع آن فدراسیونهای ورزشی مختلف را بهمراه داشتند .
در سال 1325 ، پانزده فدراسیون از جمله فدراسیون اسکی تأسیس و آغاز به کارکرد .
اولین ریاست فدراسیون اسکی ایران را فیلیکس آقایان به عهده داشت که کاظم گیلان پور دبیری این فدراسیون را انجام می داد .
در سال 1330 سرتیپ سپه پور به ریاست فدراسیون منصوب گردید . پس از آن و تنها 2 سال بعد سرهنگ یحیائی یعنی در سال 1332 سکان هدایت فدراسیون اسکی کشور را به عهده گرفت و در سال 1334 مجدداً فیلیکس آقایان به سمت ریاست فدراسیون اسکی گمارده شد و تا سال 1357 در این سمت باقی ماند .
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در دیماه سال 1360 عیسی ساوه شمشکی به عنوان رئیس فدراسیون اسکی برگزیده شد . در آبان ماه سال (1368) مهندس شکر اله حیدری به جای شمشکی منصوب شد ، سپس مجدداً عیسی ساوه شمشکی سکان هدایت این ورزش را به عهده گرفت .
در این میان مدت کوتاهی (6ماه) حسن زاهدی به عنوان سرپرست فدراسیون برگزیده شد که پس از بررسی های کافی عیسی ساوه شمشکی در این پست ابقاء و تا سال 1379 که اولین انتخابات مجمع عمومی فدراسیون برگزار شد به صورت انتخابی در رأس این ورزش قرار گرفت . وی از آن سال تا به حال در 3 دوره انتخابات از سوی مجمع عمومی رأی اعتماد کسب نموده و ریاست فدراسیون اسکی را به خود اختصاص داده است .
در دی ماه 1392 و در پایان دوره 4 ساله ریاست قبلی ناصر طالبی از سوی وزارت ورزش و جوانان به عنوان سرپرست فدراسیون اسکی منصوب شد .




گزارش تصويري

 کليه حقوق خبری و تصويری سايت متعلق به هيئت اسكي استان تهران می باشد.