چهارشنبه 1 خرداد 1403

مناسبت


فرم تمدید کارت مربیگری












رئیس هیئت اسکی استان تهران:
هیچ پیستی در تهران اجازه تیوپ سواری نمی دهد/حادثه فوت تیوپ سوار در 7 کیلومتری آبعلی رخ داد

رئیس هیئت اسکی استان تهران گفت: هیچ پیستی در استان تهران اجازه تیوپ سواری به افراد را نمی دهد و حادثه اخیر نیز در فاصله 7 کیلومتری آبعلی رخ داده است.
مرتضی ساوه شمشکی در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: در فصل زمستان، خانواده ها برای انجام ورزش های زمستانی به سمت پیست های اسکی می روند که حتی در فاصله 30 کیلومتری این پیست ها نیز به علت وجود برف، توقف کرده و به این دلیل در حاشیه ناامن با فاصله زیاد از پیست امکان رخ دادن حوادث نیز زیاد می شود.

رئیس هیئت اسکی استان تهران تصریح کرد: تنها کسانی حق حضور در پیست های اسکی را دارند که با وسایل و تجهیزات کامل اسکی آلپاین و اسنوبرد به این پیست ها آمده باشند.

حادثه رخ داده در روز اربعین بوده است

ساوه شمشکی تأکید کرد: به 2 دلیل می توان مطمئن شد که ادعاي وقوع حادثه در پيست آبعلي اشتباه بوده است؛ علت اول این است که هیچ پیستی در تهران اجازه تیوپ سواری به ورزشکاران نمی دهد. دلیل دوم نیز این است که اتفاق مرگ تیوپ سوار در روز اربعین رخ داده بود و طبق اعلام قبلی کلیه پیست های اسکی در روز اربعین تعطیل بود و امکان وقوع چنین اتفاقی وجود نداشت.

وی تصریح کرد: در زمان رخ دادن این حادثه من به علت برخی برنامه ها در پولادکف شیراز بودم و در تهران حضور نداشتم ولی مطلع شدم که این اتفاق در روز اربعین و در 7 کیلومتری پیست آبعلی در منطقه امامزاده هاشم رخ داده است.

ساوه شمشکي ادامه داد: این حادثه در میان کسانی رخ داده که اغلب تیوپ سوار بوده و ادعای مصدومیت 100 تا 150 نفر در پیست آبعلی آن هم در روز تعطیل اربعین، کذب محض است.

رئيس هيئت اسکي استان تهران تأکید داشت: با توجه به احترام فوق العاده ای که به ائمه اطهار قائليم پیست های اسکی در همه مراسم عزاداری مذهبی تعطیل می باشند.

وی خاطر نشان کرد: مدیران پیست های اسکی همواره تمام توجه خود را بکار می بندند تا افرادی که در پیست و منطقه امن آن حاضر می شوند تنها با وسایل مجهز اسکی آلپاین و اسنوبرد حضور پیدا کنند و به همین دلیل بروز چنین حوادثی در منطقه مشخص پیست غیر ممکن است.


تاريخ  ارسال:يكشنبه 17 دي 1391 - 23:58

کد:26596-1403



گزارش تصويري

 کليه حقوق خبری و تصويری سايت متعلق به هيئت اسكي استان تهران می باشد.