چهارشنبه 11 ارديبهشت 1403

مناسبت


فرم تمدید کارت مربیگری












ساوه‌شمشکی (اسکی باز استان تهران): المپیکی شدن برای بار دوم افتخار بزرگی است

حسین ساوه‌شمشکی اسکی باز خوب استان تهران در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: هر ساله مسابقات لیگ بین‌المللی آلپاین در کشورمان با حضور نماینده فدراسیون جهانی برگزار می‌شود و امسال به دلیل اینکه در سال المپیک زمستانی به سر می‌بردیم و امتیازات جهانی محاسبه می‌شد لیگ نیز اهمیت به مراتب بیشتری پیدا کرد.

وی افزود: امسال استقبال خارجی‌ها از لیگ بین‌المللی آلپاین بسیار خوب بود و ورزشکارانی از کشورهای ترکیه، مجارستان، لاتویا و ... حضور داشتند که امتیازات جهانی لیگ را بالاتر می‌برد.

اسکی‌باز المپیکی کشورمان در خصوص مربی خارجی تیم ملی اسکی عنوان داشت: مربی خارجی جدید ما تنها حدود یک ماه است که با ما تمرین می‌کند و شاید اثرات تمرین مربی بلغاری سابقمان پررنگ‌تر باشد، در تمام این مراحل علیداد ساوه شمشکی نیز در کنار ما حضور داشت و در تمرینات و اردوها کمکمان می‌کرد.

وی درخصوص رقیب اصلی خود در مسابقات بیان داشت: در لیگ محمد کیادربندسری رقیب اصلی من بود ولی برای کسب سهمیه المپیک با پوریا ساوه‌شمشکی رقابت تنگاتنگ داشتم که در نهایت من برای اعزام به سوچی انتخاب شدم.

*پیشرفت خوبی در اسکی کرده‌ایم

ساوه‌شمشکی عنوان کرد: اسکی ما در مقایسه با بسیاری از کشور‌ها که در رشته کوه‌های آلپ هستند عقب‌تر است چرا که آنها امکانات بیشتری دارند و شرایط اسکی کاملاً برایشان مهیاست ولی در مقایسه با کشور‌هایی که امکانات تقریباً مشابهی با ما دارند، سطح اسکی ما بالاتر است.

وی ادامه داد: تا پیش از اعزام به المپیک زمستانی دوشنبه هفته آینده به شیراز می‌رویم تا در لیگ شهرنشینان حضور پیدا کنیم که البته بهتر بود قبل از آن در یک مسابقه تدارکاتی برون مرزی حضور پیدا می‌کردیم که متأسفانه این اتفاق رخ نداد.

اسکی‌باز المپیکی کشورمان افزود: امیدوارم باوجود همه مشکلات بتوانیم نتیجه خوبی در المپیک کسب کنیم و نسبت به دوره قبل پیشرفت خوبی داشته باشیم.

وی درخصوص مشکلات اسکی‌بازان در کشورمان گفت: یکی از بزرگترین مشکلات ما مسائل مادی است به خصوص اینکه هزینه لوازم اسکی بسیار بالاست و در این مورد می‌توان به قرارداد با باشگاه‌ها امیدوار بود که البته متأسفانه برخی از باشگاه‌ها به تعهدات خود پایبند نبوده‌اند.

ساوه‌شمشکی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم که نمایندگان اسکی کشورمان در این دوره از المپیک پیشرفت خوبی نسبت به دوره‌های گذشته داشته باشند.

تاريخ  ارسال:جمعه 4 بهمن 1392 - 17:52

کد:26799-1403



گزارش تصويري

 کليه حقوق خبری و تصويری سايت متعلق به هيئت اسكي استان تهران می باشد.