يكشنبه 15 ارديبهشت 1403

مناسبت


فرم تمدید کارت مربیگری












پرچمدار ایران در المپیک سوچی
امیدوارم با حمایت‌های بیشتر شاهد پیشرفت ورزش‌های زمستانی در ایران باشیم

پرچمدار کاروان ایران در المپیک زمستانی 2014 سوچی که در جایگاه سی و یکم مارپیچ کوچک ایستاد، می‌گوید در شان یک کشور 70 میلیونی نیست که به این اندازه به ورزش‌های زمستانی کم توجهی شود.


حسین ساوه شمشکی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به اینکه بازی‌های المپیک زمستانی بزرگ‌ترین رویداد در عرصه ورزش‌های زمستانی است، گفت: تمام رقبایم که در بازی‌های المپیک زمستانی حضور پیدا می‌کنند تلاش می‌کنند تا بهترین عملکرد را از خود نشان دهند.


او افزود: رقبایی که از آن‌ها شناخت داشتم نسبت به چهار سال پیش بهتر شده بودند و این نشاندهنده آن بود که آن‌ها در طول 4 سال اخیر تمرین‌های مداوم و پیگیری داشته‌اند.


المپین ایرانی بازی‌های المپیک 2014 سوچی با تاکید بر اینکه تلاش کردم تا بهترین عملکرد را در اسکی آلپاین داشته باشم، گفت: مسیر مسابقه در بازی‌های المپیک 2014 نسبت به المپیک 2010 سخت‌تر شده بود و این کار را برای اسکی‌بازان سخت کرده بود.


ساوه شمشکی اضافه کرد: در مانش اول و در بخش مارپیچ کوچک می‌توانستم تندتر بروم و زمان بهتری به دست بیاورم. در مانش دوم تلاش کردم تا بهترین زمان را به دست بیاورم، مطمئنا اگر تمرین‌های بهتری را داشتم نتیجه بهتری به دست می‌آوردم.


او تصریح کرد: اگر المپین‌های ایرانی نیز مانند اسکی‌بازان کشورهای برتر تمرین‌های خود را در طول سال پیگیری می‌کردند و اردوهای خوبی را در اروپا پشت سر می‌گذاشتند رتبه‌های بالایی را در المپیک زمستانی به دست می‌آوردند.


اسکی‌باز تیم ملی ایران در بازی‌های المپیک زمستانی 2014 خاطرنشان کرد: من در خط 83 مسابقه‌ام را شروع کردم ولی اگر در مسابقه‌ها قوی‌تر و معتبرتری شرکت می‌کردیم و جایگاه‌های بهتری را به دست می‌آوردیم، در خط آغاز نیز رتبه‌های بالاتری کسب می‌کردیم.


ساوه شمشکی با بیان اینکه قرار گرفتن در رده‌های آخر در خط شروع سبب ایجاد مشکلاتی برای اسکی‌باز می‌شود، گفت: وقتی که اسکی‌باز در خط شروع مناسبی قرار نگیرد، اسکی‌بازانی که پیش از او مسابقه می‌دهند باعث می‌شوند تا مسیر مسابقه کمی از حالت استاندارد خارج شود و برف کمی گود شود.


او با اشاره به تمرین‌های مستمر اسکی‌بازان کشورهای صاحب نام در طول سال خاطرنشان کرد: برای مثال اسکی‌بازان کشورهای اروپایی در طول سال مداوم اسکی می‌کنند و از تمرین‌ها دور نمی‌شوند در حالی که اسکی‌بازان ایران نهایت 4 تا 5 ماه در طول سال در شرایط ایده‌آل اسکی می‌کنند.


المپین زمستانی ایران در بازی‌های سوچی ادامه داد: اسکی‌بازان ما با کمترین امکانات تمرین‌های خود را پیگیری می‌کنند ولی با این حال نتایج نسبتا خوبی را در میادین بین‌المللی به دست می‌آورند. اسکی‌بازان کشورهای صاحب نام هر یک با چند مربی پا به المپیک زمستانی می‌گذارند در صورتی که اسکی‌بازان ایران فقط یک مربی در المپیک زمستانی داشتند.


ساوه شمشکی با بیان اینکه متاسفانه اسکی‌بازان ایرانی پس از المپیک زمستانی فراموش می‌شوند خاطرنشان کرد: اسکی‌بازان کشورهای اروپایی و آمریکایی بلافاصله پس از المپیک به رقابت‌های ورلدکاپ می‌روند و در سطح بالایی از آمادگی می‌مانند، اما اسکی‌بازان ایران پس از المپیک تقریبا بدون فعالیت می‌مانند.


او تصریح کرد: برای یک کشور با جمعیتی حدود 70 میلیونی، مناسب نیست که فقط 5 سهمیه در بازی‌های المپیک زمستانی داشته باشد. متاسفانه چندان که باید در ایران به ورزش‌های زمستانی توجه نمی‌شود.


ساوه شمشکی اظهار کرد: حتی برخی تجهیزات و وسایل ما در پیست‌های اسکی مربوط به 50 سال پیش است و این در شان کشور ایران با این همه سرمایه و امکانات نیست.


اسکی‌باز تیم ملی ایران در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم با حمایت‌های بیشتر شاهد پیشرفت ورزش‌های زمستانی در ایران باشیم.

تاريخ  ارسال:سه شنبه 20 اسفند 1392 - 14:32

کد:26859-1403



گزارش تصويري

 کليه حقوق خبری و تصويری سايت متعلق به هيئت اسكي استان تهران می باشد.