يكشنبه 15 ارديبهشت 1403

مناسبت


فرم تمدید کارت مربیگری












موفق‌ترین اسکی باز ایران در المپیک زمستانی سوچی گفت:
کیا دربندسری: منتقدان اسكي بی‌منطق هستند

محمدکیا دربندسری در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران گفت: تیم ملی اسکی کشورمان عليرغم مشكلات مالي كه وجود داشت در المپیک زمستانی سوچی، نتیجه خوبی کسب کرد. البته باید قبول کنیم در مقایسه با سایر کشورها، برنامه‌ریزی‌های ما تحت تاثیر مشکلات مالی به مراتب ضعیف‌تر بود و به همه ما اثبات شد که المپیک جای تجربه کسب کردن نیست.
وی افزود: ما تا یک هفته قبل از اعزام به المپیک در مسابقات انتخابی این رقابت‌ها شرکت کردیم که به نظرم برای چهار سال بعد نباید این اتفاق تکرار شود.نباید تنها به المپیک برویم که در آن حضور داشته باشیم. کسب رتبه 30 در المپیک خیلی خوب است اما باید فکری به حال 16 ثانیه اختلاف زمان با نفر اول کرد.

کیا دربند سری تاکید کرد: این اختلاف زمان ضعف من نیست بلکه ضعف مالی و برنامه‌ریزی است كه فدراسيون هم تا جايي كه مي توانست به ما كمك كرد اما اسكي بيش از اينها به اسپانسر و حاميان مالي نيازمند است.از نتیجه خودم در المپیک سوچی راضی‌ام چون حتی بیشتر از توان خودم ظاهر شدم، فدراسیون هم در حد توان خودش برای موفقیت ما تلاش کرد باید بپذیریم تا وقتی مشکلات مالی در اسکی وجود دارد نمی‌توان رشد چشمگیری کرد، ورزشکاران در مسابقات حساسی مثل المپیک باید با فراغ خاطر حضور داشته باشند.

منتقدان ببینند از کجا به کجا رسیده‌ايم؟!

اسکی باز المپیکی کشورمان ادامه داد: پس از بازگشت ما از المپیک زمستانی برخی از افراد بنا به دلايلي كه تنها خودشان از آن با خبرند سعی کردند ورزشکاران و زحماتشان را تخریب کنند. به این منتقدان بی‌منطق می‌گویم که بهتر است به جای این کارها ببینند محمدکیا دربندسری و ديگر ملي پوشان از کجا به کجا رسیده‌ اند و در این سالها چقدر مدال‌آورده و چقدر تلاش کرده‌ اند.عده اي از انتقادها به ورزش و ورزشكار كمك مي كنند چون سازنده اند اما برهي منتقدان مثل مگس مي مانند و با ناديده گرفتن تلاش ها و خوبي ها،به مشكلات دامن مي زنند و سعي در بزرگنمايي دارند.

وی افزود: یکی از دوستان هم عنوان کرده بود که بهتر است چند سال اسکی ایران در المپیک زمستانی شرکت نکند که واقعا متاسفم که این حرفها را می‌شنوم. همه کشورها براي به اهتزاز در آوردن پرچمشان تلاش مي كنند و حالا این آقایان پیشنهاد می‌دهند که ما به المپیک نرویم تا به جای آن به ورزش پایه کمک کنیم.

کیا دربندسری تاکید کرد: من آن قدر تلاش کرده‌ام که اگر پنج سال هم اسکی نکنم قول می‌دهم که با قدرت برگردم و اول شوم.ديگر اسكي بازان نيز شرايط مشابهي دارند و براي به اين نقطه رسيدن خيلي تلاش كرده اند.

وی بیان کرد: هیچ کس به مشکلات و شرایط خاص ما در اسکی توجهی ندارد .ما تنها سه ماه در سال برف داریم و پیست‌های اختصاصی خالی از برف هم دردی از ما دوا نمی‌کند. وقتی ما با رقیبانمان در المپیک پیش از شروع آن مسابقه نمی‌دهیم چگونه انتظار داریم که غافلگیر نشویم.

کیا دربندسری در خصوص هزینه برای ورزش پایه عنوان کرد: هزینه کردن برای ورزش پایه جزو ملزومات هر فدراسیون ورزشی است اما باید به برخی بگویم امثال محمد کیا دربندسری و دیگر ملی پوشان خیلی سخت تکرار می‌شوند چون تنها به این جا رسیده‌اند. چون با زحمت خودشان و از همه چیز گذشتن به این جا رسیده‌اند.

رسانه‌ها ننویسند اسکی ورزش خانوادگی است

اسکی باز المپیکی کشورمان گفت: از رسانه‌ها می‌خواهم تا این قدر ننویسند اسکی ورزش خانوادگی است. قبل از من هیچ کس از دربندسر در فدراسیون اسکی نبوده است.من از همه چیزم گذشتم تا به این نقطه رسیدم. محمد کیا دربندسری هیچ کس را در فدراسیون اسکی ندارد که برخی می‌خواهند تمام زحمات 12- 13 ساله وی را با این سخنان زیر سوال ببرند. فدراسيون هميشه حامي ورزشكارانش بوده است، اما فاميل بازي و خانوادگي بودن اين ورزش را به نام من و اسكي بازاني كه از جان خود براي اين رشته گذاشته اند ننويسند.

وی ادامه داد: در هر مسابقه‌‌ای از قهرمانی آسیا تا رقابت‌های نوجوانان و جوانان و مسابقات جهانی، بهترین بودم و این منتقدان هنوز چشمان خود را بسته‌اند. این دوستان اگر دلشان برای اسکی و پیشرفت آن می‌سوزد درست و بجا انتقاد کنند.

هیچ مربی ایرانی فنی‌تر از علیداد نیست

کیا دربند سری ادامه داد: هیچ کس از علیداد ساوه شمشکی فنی‌تر در اسکی ایران نیست. در بین اسکی بازان نیز ملي پوشان بعد از چندين دوره مسابقات انتخاب شده اند و اين تخريب ها راه به جايي نمي برد.

بهترین نماینده ایران در المپیک سوچی بیان کرد: از حالا باید برای مسابقات قهرمانی دنیا و المپیک 4 سال بعد برنامه ریزی کنیم تا حضوری به مراتب بهتر از این دوره داشته باشیم.

از سربازی هم معاف شوم با افتخار در ورزش خدمت می‌کنم

محمد کیا دربند سری در خصوص وضعيت معافیت سربازی اش كه هنوز نيز نامشخص است بیان کرد: من 12 سال برای کشور عزیزمان مسابقه دادم و تمام هدفم بالا بردن پرچم ایران است.بدون شک معافیت از سربازی اگر شامل حالم شود نه تنها مرا از خدمت باز نمی‌دارد بلکه باعث می‌شود با تمرکز و قدرت بیشتری سعی کنم تا در ورزش پرچم ایران اسلامي را بالا ببرم.

کیا دربندسری در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم همه مسئولان و رسانه‌ها با هم متحد شوند و با دیدی گسترده به پیشرفت این ورزش کمک کنند.

تاريخ  ارسال:سه شنبه 20 اسفند 1392 - 14:35

کد:26860-1403



گزارش تصويري

 کليه حقوق خبری و تصويری سايت متعلق به هيئت اسكي استان تهران می باشد.