شنبه 29 فروردين 1403

مناسبت


فرم تمدید کارت مربیگری












نائب رییس کنفدراسیون اسکی آسیا:
کمک های فدراسیون جهانی اسکی به ایران 10 برابر افزایش داشته است

'عیسی ساوه شمشکی' که عصر دوشنبه برای بازدید از امکانات و قابلیت های ورزش مفرح اسکی به شهرستان فیروزکوه سفر کرده بود، در گفت وگو با ایرنا اظهارکرد: از زمان حضور در هیأت رییسه کنفدراسیون اسکی آسیا، تاکنون میزبانی دو دوره رقابت های اسکی جوانان آسیا در سال های 90 و 92 به ایران اختصاص یافته که در آنها در مجموع 53 نفر از ورزشکاران ایرانی مدال کسب کردند.

وی گفت: با تمهیدات اندیشیده شده و برنامه ریزی های انجام شده، بحمدالله اسکی ایران توانسته در فدراسیون جهانی جایگاه مناسبی را کسب کند و هم اینک در بین 108 کشور عضو فدراسیون جهانی در رتبه 19 بوده و صاحب دو رأی است.

نائب رییس کنفدراسیون اسکی آسیا افزود: 10 برابر شدن کمک های فدراسیون جهانی اسکی به ایران و حضور در 9 کرسی فدراسیون جهانی و کنفدراسیون اسکی آسیا، دیگر دستاوردهای اسکی در سطح بین الملل بوده است.



* راه اندازی اسکیت روی یخ، پاتیناژ و لوژسواری در کشور

وی در ادامه تصریح کرد: ایمنی پیست ها و ایمنی فضای اطراف آنها از جمله مسائلی است که فدراسیون اسکی در راه اندازی پیست های جدید در کشور همواره مدّنظر قرار می دهد.

ساوه شمشکی خاطرنشان کرد: پیست های دربندسر، شیراز و شیرواد خراسان رضوی، از جمله سایت های اسکی کشور هستند که بخش خصوصی به خوبی به فعالیت در آنها پرداخته است.

وی با اشاره به بازدید انجام شده از پیست آبعلی به همراه فرماندار دماوند و شهردار آبعلی در روز جاری، بیان کرد: متاسفانه این پیست که یکی از قدیمی ترین پیست های کشور است تا حدودی به فراموشی سپرده شده و ان شاء الله با حضور بخش خصوصی بیش از پیش رونق خواهد یافت.

نماینده وزیر ورزش و جوانان در توسعه ورزش های زمستانی ادامه داد: با همکاری بخش خصوصی و حمایت های خوب وزارت ورزش و جوانان در آینده ای نزدیک رشته هایی نظیر اسکیت روی یخ، پاتیناژ و لوژسواری در کشور راه اندازی خواهند شد.

وی با اشاره به حضور موفق ایران در رقابت های آسیایی 2011 و کسب عنوان ششمی آسیا و همچنین حضور در المپیک زمستانی 2014، گفت: ملی پوشان برای حضور در رقابت های 2017 ژاپن و المپیک زمستانی 2018 آماده می شوند.

تاريخ  ارسال:سه شنبه 20 آبان 1393 - 14:33

کد:26911-1403



گزارش تصويري

 کليه حقوق خبری و تصويری سايت متعلق به هيئت اسكي استان تهران می باشد.