شنبه 29 فروردين 1403

مناسبت


فرم تمدید کارت مربیگری












امیدهای ورزش زمستانی اسکی در دولت تدبیر و امید
وزیر ورزش در بحبوحه و هیاهوی سایر رشته ها، با ديد متوازن اسکی را فراموش نكرد

میزبانی نشست هیات اجرایی شورای المپیک آسیا یک نمایش چند ساعته برای ورزش ایران نبود بلکه فرصتی استثنایی بود که با درایت وزارت ورزش و جوانان به بهترین نحو ممکن از آن استفاده شد.کما اینکه حتی ورزش فصلی همچون اسکی هم از یاد وزیر نرفت.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون اسکی، برگزاری شصت و ششمبن نشست هیات اجرایی شورای المپیک آسیا فرصتی استثنایی برای ورزش ایران بود.فرصتی که به ویژه در این برهه زمانی خاص درایت ویژه ای را می طلبید تا مسئولان ورزش در همه ابعاد با رایزنی ها ،چانه بزرگتری برای ورزش کشور بردارند.
حرکت رو به رشد ورزش ایران هم البته از دید بالاترين مقام ورزش آسیا و در راس آن شیخ احمد الصباح پوشیده نمانده بود. آنجا که شیخ احمد رییس شورای المپیک آسیا به دکتر گودرزی به جهت مدیریت اختلافات تبریک می گوید و آرامش فعلی ورزش ايران را بار دیگر مرهون تلاش های مرد اول ورزش کشور می داند.
وقتی یک بیگانه که با فاصله ای مکانی و البته ذره بین به دست، نوک پیکان سرو سامانی به فعالیتهای ورزشی ایران را به سمت وزیر ورزش می برد و این تلاشها را بزرگترین پیروزی می داند و به خاطر آن از شخص وزیر تشکر می کند بهترین پاسخ به تلاش های بی وقفه وزارتخانه داده شده است.
درایت وزیر ورزش و جوانان و دید جامع وی آنجایی به نقطه اوج خود می رسد که گودرزی در کنار ریز و درشت دغدغه ها و ترافیک رویدادها و رشته های ورزشی سخن از یک میزبانی بزرگ برای ایران به میان می آورد، میزبانی بازی های آسیایی زمستانی.
بازی های آسیایی زمستانی، همان رویدادی که فرصت میزبانی از آن از میان 45 کشور آسیایی از ابتدا تا به امروز تنها در اختیار چهار کشور ژاپن،چین،کره جنوبی و قزاقستان بوده است.
پیشنهاد میزبانی ایران برای بازی های آسیایی زمستانی صرف نظر از پذیرفته شدن یا نشدنش از چند بعد قابل بررسی است:
1-همین که سایه میزبانی رویدادی بزرگ همچون بازی های آسیایی بر سر اسکی بیفتد خودبخود به توسعه زیرساختها می انجامد.مثل طرح آکادمی ملی اسکی که چند روز پیش توسط ناصر طالبی رییس فدراسیون اسکی و با تایید و نظر مثبت وزیر ورزش و جوانان به تصویب رسید.
امکانات و نیروی انسانی علاقه مند و فضای مناسب برای رشد زیرساخت های اسکی می تواند ایران را امیدوار به کسب میزبانی بازی های آسیایی زمستانی در سال 2021 کند. کما اینکه حتی اگر این میزبانی به ایران نرسد نه تنها اسکی ایران چیزی را از دست نداده است بلکه به قطبی استاندارد و حرفه ای در اسکی آسیا تبدیل می شود.
2- علاوه بر توسعه زیرساخت ها هیاهوی میزبانی بازی های آسیایی به ملی پوشان و علاقه مندان به این رشته انگیزه ای درخور بزرگی نام این رقابتها می دهد.ظهور برخی رشته ها برای اولین بار در کشور و توسعه و رشد رشته های نوظهور از فواید میزبانی این رقابتهاست.
همین ژاپنی ها برای المپیک زمستاني 1972 برای حضور موفق تر در رقابتهایی که خود میزبان آن بودند برای اولین بار رشته اسکی پرش را در کشور خود راه اندازی کردند و حالا با گذشت 40 سال از آن روزها تیم بانوان ژاپن در این رشته به مدال طلای المپیک زمستاني سوچي رسیده است. همین سرمایه گذاری در بخش نیروی انسانی به بهانه میزبانی رویدادهای مهم در دراز مدت اثرات خود را به خوبی نشان می دهد.
3-میزبانی در هر رشته ای شانس کشور میزبان را در کسب نتیجه بالا می برد. اسکی هم از این قاعده مستثنی نیست. تجربه میزبانی جام جهانی اسکی چمن و قهرمانی جوانان آسیا هم خود گواهی بر این موضوع است. آشنایی با برف پیست، تطبیق با شرایط آب و هوایی و نعمت علاقه مندان و تماشاگران مهیج ایرانی می تواند خاطره ای خوش و دستی پر از میزبانی ایران در رقابتهای بازی های آسیایی زمستانی داشته باشد.کما اینکه کشور میزبان قادر خواهد بود خودش رشته های موردنظرش را در برنامه بازی ها بگنجاند و رشته هایی که ورزشکارانش در آن ضعیف ترند را حذف کنند. مثل همان کاری که قزاقستان برای بازی های آسیایی انجام داد و اسنوبرد را از برنامه رقابتهای اسکی بازان حذف کرد.
از طرفی دیگر میزبانی در بازیهای آسیایی می تواند در دراز مدت زمینه میزبانی در رویدادهای بزرگتر همچون المپیک زمستانی فراهم کند
وزیر ورزش و جوانان در فرصت دو روزه شورای المپیک آسیا بار دیگر نگاه متوازن و همه جانبه خود به تمام رشته ها را اثبات کرد.حلقه مفقوده این توازن در رشته های ورزشی با روی کار آمدن گودرزی که خود از جنس تحصیل کرده های خانواده ورزش کشور است نوید این را می دهد تا رشته به ظاهر غنی و البته مهجور اسکی نفسی تازه کند، جانی بگیرد و قد علم کند.
پیاده کردن شعار همدلی و همزبانی در ورزش با توجه ویژه وزیر مردمی و آگاه و متخصص ورزش ، فدراسیون اسکی را امیدوار به روزهای روشن آینده می کند. وقتی وزیر در شلوغ ترین و حساس ترین روزهای ورزش کشور هیچ رشته ای از جمله اسکی را از یاد نمی برد خیالمان راحت است...

تاريخ  ارسال:دوشنبه 18 خرداد 1394 - 10:54

کد:26978-1403



گزارش تصويري

 کليه حقوق خبری و تصويری سايت متعلق به هيئت اسكي استان تهران می باشد.