سه شنبه 3 ارديبهشت 1403

مناسبت


فرم تمدید کارت مربیگری












ناصر طالبی رئیس فدراسیون اسکی در گفتگو با خبرگزاری ایرنا
آکادمی تخصصی در اسکی برای کسب میزبانی رقابت های مهم موثر خواهد بود

ناصر طالبی در گفت و گو با ایرنا ضمن قدردانی از محمود گودرزی، نصراله سجادی و مناف هاشمی وزیر و معاونان وزارت ورزش و جوانان گفت: به محض اینکه فدراسیون اسکی پیشنهاد احداث آکادمی تخصصی اسکی را به وزارت ورزش اعلام کرد، با توجه به اهداف و تاثیرات این پروژه برای ورزش و صنعت گردشگری کشور فورا مورد تایید این مسئولان قرار گرفت و خیلی زود اعتبار اولیه این پروژه به حساب فدراسیون واریز شد.

وی در خصوص تامین هزینه های اجرای پروژه احداث آکادمی تخصصی اسکی گفت: در تمام جهان از ظرفیت های موجود برای توسعه رشته های مختلف ورزشی استفاده می شود و ساخت یک آکادمی تخصصی در اسکی نه تنها برای کسب میزبانی رقابت های بین المللی بویژه در بخش زنان موثر خواهد بود بلکه می تواند امکانات و خدمات بسیار خوبی را در اختیار ورزشکاران و برگزاری اردوهای آماده سازی آنان قرار دهد.

وی در ادامه به ساخت برج قایقرانی در کنار دریاچه آزادی اشاره کرد و گفت : در زمان حضورم در فدراسیون قایقرانی این برج ساخته و به بهره برداری رسید و خوشبختانه امروزه امکانات این برج از جمله خوابگاه و سالن بدنسازی آن می تواند بخش قابل توجهی از نیازهای ورزشکاران این رشته را مرتفع سازد.

به گفته طالبی فدراسیون های موفق در ایران دارای آکادمی تخصصی هستند و شاهد این مدعا فدراسیون های والیبال، کشتی، ووشو و تکواندو است.

رئیس فدراسیون اسکی در مورد احداث آکادمی تخصصی اسکی گفت: فضای مورد نظر در منطقه دیزین متعلق به وزارت ورزش و جوانان است و فدراسیون در آنجا مدرسه اسکی دارد.

وی در خصوص وسعت فضای در نظر گرفته شده برای این طرح افزود: آکادمی تخصص اسکی نه تنها می تواند امکانات مورد نیاز از جمله خوابگاه و تجهیزات بدنسازی را در اختیار ورزشکاران قرار دهد، همچنین این ظرفیت را دارد که خدمات مناسبی را در اختیار گردشگران خارجی و داخلی قرار دهد و برای فدراسیون درآمد زا باشد.

طالبی همچنین به مساله پر هزینه بودن ورزش اسکی اشاره کرد و گفت: بسیاری همگانی شدن این رشته ورزشی را به دلیل هزینه بالای این رشته سخت می دانند و این درحالی است که با ایجاد آکادمی تخصصی و مدیریت مناسب و ارایه خدمات مناسب می توان در سطح قابل توجهی هزینه های این رشته را کاهش داد و زمینه را برای همگانی شدن این رشته فراهم کرد.

وی ارایه خدمات به قیمت مناسب به کشورهایی که شرایط مناسب برای رشته اسکی ندارند از جمله کشورهای حوزه خلیج فارس را از دیگر راههای کسب درآمد و توسعه رشته اسکی عنوان کرد .

طالبی در پایان گفت: مذاکراتی برای تامین هزینه های این طرح با مدیران یکی از بانک های خصوصی کشور انجام شده است و امیدواریم به زودی بتوانیم احداث این پروژه را دنبال کرده و تا پایان چهار سال حضورم در فدراسیون اسکی این طرح به مرحله بهره برداری برسد.

تاريخ  ارسال:دوشنبه 18 خرداد 1394 - 13:58

کد:26981-1403



گزارش تصويري

 کليه حقوق خبری و تصويری سايت متعلق به هيئت اسكي استان تهران می باشد.