پنجشنبه 5 ارديبهشت 1403

مناسبت


فرم تمدید کارت مربیگری












در مراسم بازگشائی پیست اسکی بین المللی توچال
ساوه شمشکی :مجوز بهره برداری پیست اسکی توچال با حمایت اداره کل و فدراسیون صادر شد

پیست اسکی توچال 28 آبان در مراسمی با حضور رئیس فدراسیون اسکی، مدیرعامل پیست توچال، نماینده وزیر ورزش در توسعه ورزش‌های زمستانی و نمایندگانی از اداره کل ورزش و جوانان استان تهران بصورت رسمی افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی هیئت اسکی استان تهران به نقل از خبرنگار مهر مرتضی ساوه شمشکی با اشاره به شرایط و امکانات پیست اسکی بین‌المللی توچال عنوان کرد: کار پیست بین‌المللی توچال در دهه شصت آغاز شده است. طول خط تله‌کابین توچال ۷.۵ کیلومتر در مسیر رفت و ۷.۵ کیلومتر در مسیر برگشت است و مسافت ۱۵ کیلومتری این تله‌کابین ۵۰ تا ۵۵ دقیقه زمان می‌برد. خیلی‌ها صحبت می‌کنند و می‌گویند شرایط پیست‌ها مساعد نیست، ولی باید بگویم که این کار خیلی سختی است و اسکی‌بازان باید ۱۵ کیلومتر مسافت را با تله‌کابین طی کنند.

وی ادامه داد: بعد از اختتامیه پیست اسکی توچال در پایان اردیبهشت سال ۹۴، گروه فنی پیست اسکی توچال و شخص ملازاده به همراهی گروهی از کارمندان و متخصصان، کار بازسازی طولانی‌ترین تله‌کابین قاره آسیا (توچال) را آغاز کردند. در ایستگاه هفتم این پیست، دو تله‌سیژ، یک تله اسکی و یک هتل کوهستانی بی‌نظیر وجود دارد.

رئیس هیات اسکی استان تهران اضافه کرد: همه دستگاه‌های بالابر و همه سیستم‌ها از قرقره‌ و کابل گرفته تا دیگر موارد بازسازی شده و توسط کمیته فنی دستگاه‌های بالابر به فدراسیون گزارش می‌شود و توسط فدراسیون به اداره کل ورزش و جوانان استان تهران صادر می‌گردد.

وی همچنین تصریح کرد: فدراسیون اسکی تمامی سیستم‌های پیست بین‌المللی اسکی توچال را تایید و به اداره کل ارسال کرده و گرشاسبی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران مجوز رسمی پیست بین‌المللی توچال را که اولین پیست بازگشایی شده در کشور است، صادر کرده است.

ساوه شمشکی در پایان گفت: از اداره کل ورزش و جوانان استان تهران، رئیس فدراسیون اسکی و همه مسئولان محترم که همواره از رشته اسکی حمایت می‌کنند، تشکر می‌کنم و امیدوارم فصل اسکی خوبی را در پیش داشته باشیم.

تاريخ  ارسال:جمعه 29 آبان 1394 - 13:49

کد:27028-1403



گزارش تصويري

 کليه حقوق خبری و تصويری سايت متعلق به هيئت اسكي استان تهران می باشد.