جمعه 28 فروردين 1403

مناسبت


فرم تمدید کارت مربیگری












روي خط مسابقات جام جهاني اسكي آلپاين
اسکی باز اتریشي فاتح مسابقات مارپیچ بزرگ مردان

روزهای پایانی هفته برای مارسل هیرشر اتریشی یکسان سپری می شود. او ازابتدای ماه دسامبر چهار پیروزی پیاپی را به نام خود ثبت کرده است. این اسکی باز اتریشی روز یکشنبه مسابقات مارپیچ بزرگ در پیست آلتاباديا ایتالیا را نیز فتح کرد.
هیرشر در دور اول این رقابت ها ویکتور موفا ژانده فرانسوی را پشت سر گذاشت و در دور دوم با کمتر از بیست صدم ثانیه اختلاف موفق شد کریستوفرسن نروژی را مغلوب کند تا بدین ترتیب ضمن فتح سومین پیروزی خود در مسابقات مارپیچ بزرگ گران ریزا، چهارمین پیروزی فصل خود در ماه دسامبر را بدست آورد و مقام نخست رده بندی کلی این رقابت ها را از اکسل اسویندال فاتح مسابقات سرعت وال گاردنا پس بگیرد. هیرشر اکنون با ۵۴۰ امتیاز در صدر جدول کلی جا خوش کرده است.

هنریک کریستوفرسن با ثبت زمان دو دقیقه و سی و سه ثانیه و پنجاه و سه صدم ثانیه در جایگاه دوم مسابقات مارپیچ بزرگ ایتالیا ایستاد. این اسکی باز مطرح نروژی هم اکنون با ۱۸۰ امتیاز در رده چهارم رده بندی مجموع این ماده قرار دارد.

ویکتور موفا ژانده فرانسوی دیگر اسکی باز پیست گران ریزا در ایتالیا بود که با ثبت رکورد دو دقیقه و سی و چهار ثانیه و بیست صدم ثانیه جایگاه سوم این ماده را از آن خود کرد. او با امتیازی که از این مسابقه به دست آورد به رتبه دوم رده بندی مجموع ماده مارپیچ بزرگ صعود کرد.

درخشش نروژی ها

یکروز پس از فتح ماده سوپر جی توسط اسکی بازان نروژی، کریستوفرسن جایگاه دوم مسابقات مارپیچ بزرگ گران ریزا را از آن خود کرد. اسویندال و یانسرود نیز به ترتیب در جایگاه نخست و سوم مسابقات سرعت وال گاردنا ایستادند. اسکی بازان نروژی تا اینجای کار نتایج درخشانی کسب کرده اند. فرانک پیکارد قهرمان سابق المپیک در این باره بیشتر توضیح می دهد: «راز موفقیت نروژی ها پرداختن به اسکی در همه سطوح و ابعاد آن است. آنها به اسکی تنها از زاویه سرعت، سیر حرکتی و یا تکنیک نمی نگرند بلکه مجموعه ای از نکات را مدنظر قرار می دهند. به همین دلیل است که می بینیم آنها در همه ماده ها می درخشند. سختکوشی از دیگر شاخصه های آنها است. اسکی بازان نروژی در طول فصل تمرین های پیوسته و مداومی دارند. ستاره های نروژی اسکی تقریبا همه دارای یک استایل هستند. از کیوس و اوموت گرفته تا نسل جدید که شاخص ترین آنها اسویندال و یانسرود هستند. هر یک از آنها قادرند در چهار رشته بدرخشند.»

تاريخ  ارسال:دوشنبه 30 آذر 1394 - 08:56

کد:27042-1403



گزارش تصويري

 کليه حقوق خبری و تصويری سايت متعلق به هيئت اسكي استان تهران می باشد.