جمعه 6 ارديبهشت 1403

مناسبت


فرم تمدید کارت مربیگری












در دویست و بیست و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران
دکتر گودرزی: امیدواریم در استان تهران بخش خصوصی و خیران برای توسعه فضاهای ورزشی فعال شوند

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه حدود 15 درصد جمعیت کشور تمرینات ورزشی را در یک یا دو روز هفته انجام می دهند، گفت: متاسفانه 71 درصد مردم ایران هیچگونه فعالیت ورزشی و یا نرمشی در طول روزهای هفته ندارند.
به گزارش روابط عمومی هیئت اسکی استان تهران به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان تهران ،دکتر گودرزی روز سه شنبه در دویست و بیست و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با حضور حمیدرضا گرشاسبی مشاور وزیر و مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران و مازیار ناظمی رئیس مرکز اطلاع رساتی و روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان افزود: برهمین اساس آمار ورزش های جمعی و همگانی در ایران با دیگر کشورهای جهان قابل مقایسه نیست.
وی اظهار کرد: حدود 15 درصد مردم ایران یک یا دو روز و 11 درصد نیز سه روز در هفته فعالیت های ورزشی و نرمشی (ورزش همگانی) انجام می دهند.
وزیر ورزش و جوانان با اشاره به برنامه های محوری این وزارتخانه در زمینه توسعه ورزش همگانی گفت: طی دوسال گذشته درصد مشارکت عمومی مردم در ورزش همگانی و فعالیت های بدنی به 15 درصد افزایش یافته که این رقم تا سال 96 به 35 درصد خواهد رسید.
گودرزی در ادامه به سرانه ورزشی استان تهران اشاره کرد و افزود: سرانه فضاهای ورزشی در این استان 43 سانتی مترمربع است.
وی افزود: بر اساس برنامه چهارم توسعه قرار بود سرانه فضاهای ورزشی به یک متر افزایش یابد که به دلیل محدودیت ها این امر محقق نشد و در پایان برنامه پنجم توسعه تنها توانستیم بیش از 70 سانتی متر سرانه ورزشی تامین کنیم.
گودرزی، بالاترین سرانه فضای ورزشی در کشور را دو متر و متعلق به استان کهکیلویه و بویراحمد عنوان کرد.
وی با بیان اینکه محدودیت مالی در دولت موجب فعال شدن سایر منابع از جمله بخش خصوصی و خیرین شده است اظهار کرد: امیدواریم در استان تهران نیز بخش خصوصی و خیران برای توسعه فضاهای ورزشی فعال شود.
وزیر ورزش و جوانان افزود: درهمین ارتباط و برای توسعه ورزش تهران، مجموعه های ورزشی موجود در مناطق 17و 18 شهرداری را می توان در اختیار دو باشگاه استقلال و پرسپولیس قرار داد.
وی گفت: با در اختیار قرار دادن این مجموعه ها برخی از مشکلات این دو باشگاه رفع و ورزش نیز در مناطق یاد شده رونق می گیرد.

* در حوزه آمادگی برای ورزش های المپیک عقب نیستیم
وزیر ورزش و جوانان همچنین با بیان اینکه سال 94 سال سختی از نظر بودجه و اعتبار است گفت: با عملیاتی شدن برجام و رفع تحریم ها بسیاری از مشکلات مالی برای اجرای طرح ها و برنامه ها در حوزه های مختلف از جمله بخش ورزش رفع می شود.
وی با بیان اینکه در آماده سازی تیم ها برای حضور در بازی های المپیک خیلی عقب نیستیم، افزود: فعالیت رشته های ورز شی المپیکی با همکاری وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک در حال انجام است.

* دوپینگ بلای خانمانسوز ورزش های حرفه ای
گودرزی در ادامه دوپینگ را بلای خانمان سوز ورزش حرفه ای دانست و گفت: افزایش زمان آموزش خطرات دوپینگ در فدراسیون ها، ایجاد آگاهی در بین ورزشکاران و برخورد انضباطی و کنترلی در خصوص مقابله با دوپینگ، ضروری است.
وی افزود: درسال 94 حدود 700 مورد کنترل دوپینگ انجام شده که منجر به کاهش چشمگیر استفاده از این موادغیرمجاز در میان ورزشکاران شده است.

* مجلس شورای اسلامی با تفکیک مجدد وزارت ورزش و جوانان موافق نیست
گودرزی در ادامه با بیان اینکه ادغام سازمان ملی جوانان در ورزش و ایجاد وزارت ورزش و جوانان تصمیم مجلس است، گفت: اگر چه سنخیت این دو موضوع را باور ندارم اما از قانون تبعیت می کنم.
وی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی با تفکیک وزارت ورزش و جوانان موافق نیست ، افزود: به نظر می آید بهتر است این دو حوزه از همدیگر تفکیک شوند.
گودرزی خاطرنشان کرد: قانون گذار 18 دستگاه را به طور مستقیم به عنوان متولی امر جوانان معرفی و هشت دستگاه را به طور غیر مستقیم در این زمینه مسئول کرده است.
وزیر ورزش و جوانان گفت: قانون وظیفه هماهنگ سازی این نهادها در موضوع جوانان را بر عهده وزارت ورزش و جوانان قرار داده است.
وی ادامه داد: بهتر است درخواست ها از وزارت ورزش و جوانان نیز منطبق با قوانین و مقرارت باشد.

* بیش از چهار هزار پروژه ناتمام ورزشی در کشور داریم
وزیر ورزش و جوانان در ادامه سخنان خود از وجود بیش از چهار هزار پروژه ناتمام ورزشی در کل کشور خبر داد و افزود: دولت تلاش می کند بخش خصوصی را در تکمیل این پروژه ها، شریک کند.
وی با بیان اینکه بودجه وزارت ورزش و جوانان در این دولت سه برابر شده، تصریح کرد: برای جلب مشارکت بخش خصوصی در توسعه فضاهای ورزشی، مشوق های ویژه ای درنظر گرفته شده است.
وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه به دنبال کاهش تصدی گری در این حوزه هستیم، افزود: البته باید در روند واگذاری امور به بخش خصوصی، دقت نظر بیشتری داشته باشیم.

* ورود اعضای شورای شهر به مدیریت های ورزشی منوط به نظر سازمان بازرسی است
وزیر ورزش و جوانان در خصوص مدیریت اعضای شورای شهر در عرصه های ورزشی نیز گفت: حضور این افراد در مدیریت های ورزشی منوط به نظر بازرسی کل کشور است.
وی خاطر نشان کرد: اگر امروز سازمان بازرسی کل کشور اعلام کند که شورای شهر شغل نیست ما نیز از این موضوع استقبال می کنیم.
وزیر ورزش و جوانان گفت: البته دراین ارتباط، اعضای شورای شهر می توانند برای ورزش منابع مالی جذب کنند.

تاريخ  ارسال:جمعه 25 دي 1394 - 22:16

کد:27055-1403



گزارش تصويري

 کليه حقوق خبری و تصويری سايت متعلق به هيئت اسكي استان تهران می باشد.