چهارشنبه 4 ارديبهشت 1403

مناسبت


فرم تمدید کارت مربیگری












روي خط مسابقات جام جهاني
نيم فصل اسكي 2016 و رقابتهاي مهيج در كيتزبول

در هفته ای که گذشت بخت برای نروژی ها یکسان نبود. از یک سو اکسل لاند اسویندال مجبور شد به خاطر مصدومیت از ناحیه زانو پیش از موعد با رقابت های فصل خداحافظی کند، از سوی دیگر هموطنش هنریک کریستوفرسن نمایشی عالی در بخش مارپیچ داشت. اسویندال در رقابت سرعت در کیتزبوهل اتریش دچار حادثه شد. او پیش صدرنشین جدول کلی رقابت های جام جهانی بود.
رقابت روز یکشنبه آقایان در رشته اسلالوم یا مارپیچ، با پیروزی هنریک کریستوفرسن نروژی به پایان رسید.
این جوان ۲۱ ساله، پنجمین پیروزی امسال در رشته اسلالوم را رقم زد. او پیش از این در وال دیزر، مادونا دی کامپیلیو، آدلبودِن و ونگن گوی سبقت را از رقبا ربوده بود.
بعد از کریستوفرسن، مارسل هیرشر اتریشی با چهارصدم ثانیه اختلاف روی سکوی دوم ایستاد و فریتز دوفر آلمانی سوم شد.
با مصدومیت و کناری گیری آکسل لاند اسویندال صدرنشین، حالا باید هیرشر را پیشتاز جام جهانی دانست.
نگاهی به گذشته
مدت ها قبل از پیروزی سه گانه فرانسوی ها در روز جمعه (پینتور، موفات – ژانده و مرمیود – بلوندین) در رشته سوپر ترکیبی، یک فرانسوی دیگر در پیست کیتزبوهل درخشیده بود. ۱۴ ژانویه ۱۹۹۵، لوک آلفاند در این پیست موفقیتی چشمگیر کسب کرد. یا شاید بشود گفت دو موفقیت.
لوک آلفاند، اسکی باز فرانوسی بی آنکه حتی یک قهرمانی کسب کرده باشد، به سی سالگی نزدیک می شد. اینجا بود که با شماره ۲۳ خود وارد پیست استریف در کیتزبوهل شد.وقتی پس از زمین خوردن پیترو ویتالینی ایتالیایی، رقابت از سر گرفته شد، لوک آلفاند از پاتریک اورتلیب و کریستین گِدینا پیشی گرفت و پیروز شد. سه ساعت بعد، او در همین پیست دومین پیروزی سرعت خود را جشن گرفت. بعد از این موفقیت، آلفاند توانست در سال ۱۹۹۷ عنوان قهرمانی جام جهانی اسکی را نیز به دست آورد. سپس به سراغ رانندگی رفت و در سال ۲۰۰۶ در رالی پاریس دست به فرمان شد.

تاريخ  ارسال:دوشنبه 5 بهمن 1394 - 13:52

کد:27057-1403



گزارش تصويري

 کليه حقوق خبری و تصويری سايت متعلق به هيئت اسكي استان تهران می باشد.