جمعه 28 فروردين 1403

مناسبت


فرم تمدید کارت مربیگری












تجدید میثاق اعضای فدراسیون اسکی و هيئت اسكي استان تهران با آرمانهای امام راحل

اعضای فدراسیون اسکی در کنار خانواده بزرگ ورزش ایران با آرمانهای امام راحل تجدید میثاق کردند.

جمعی از اعضای فدراسیون اسکی ایران با حضور در حسینه جماران ضمن دیدار با یادگار امام راحل با آرمانهای بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

در این دیدار بهرام ساوه‌شمشکی سرپرست دبیری فدراسیون، علی‌داد ساوه‌شمشکی سرمربی تیم ملی اسکی، مرتضی محسن‌پور سرپرست روابط عمومی و جمعی از پیشکسوتان اسکی ایران حضور داشتند.

دکتر محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان ضمن قدردانی از ایجاد این فرصت و توجه حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی به خانواده ورزش کشور، گفت: از همین فرصت استفاده کرده و همبستگی دوباره جامعه ورزش را با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌کنم.

وی از ورزشکاران به عنوان قشری پر تلاش در جهت تحقق آرمان‌های امام خمینی(ره) نام برد و‌ افزود: جوانان ما با حضور در میادین بین‌المللی، کسب افتخار و اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی ایران، در واقع بخش مهمی از آرمان‌های امام راحل(ره) را محقق می‌کنند.

دکتر گودرزی در عین حال از تلاش های جامعه ورزش به ویژه جوانان ورزشکار کشورمان قدردانی کرد و افزود: تشکر می‌کنم از جامعه ورزش که پیرو راستین امام(ره) هستند و در جهت خواست ایشان حرکت می‌کنند.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه با اشاره به این موضوع که در دولت یازدهم نگاه به ورزش صرفاً سیاسی نیست، ادامه داد: سلامت محوری و نگاه متوازن به ورزش با رشد منطقی از اصول این دولت است و تلاش می کند که ورزش قهرمانی، حرفه‌ای و همگانی به طور منطقی پیگیری و توسعه پیدا کند.

وی همچنین از المپیک ۲۰۱۶ به عنوان مهمترین رویداد پیش روی ورزش کشور یاد کرد و با ارائه گزارشی در خصوص سهمیه های کسب شده توسط ملی‌پوشان ایران در رشته‌های مختلف، اظهار داشت: این نتایج باعث افزایش نشاط در جامعه شد و این نشاط امید را در کشور به ویژه جوانان زنده کرد که این خود موضوع مهمی است و باید برروی آن کار کرد چراکه نتیجه آن برای تلاش‌گران این عرصه به عنوان باقیات و صالحات نزد خداوند محفوظ خواهد ماند.

دکتر گودرزی حضور مقتدرانه ورزشکاران ایران در رقابت‌های مهم بین‌المللی را مورد توجه قرار داد و گفت: از برکات نظام اسلامی همین رقابت با قدرت‌های بزرگ است و جوانان ما با این آرمان در برابر قدرتمندترین‌های جهان افتخار کسب می‌کنند و این نکته بسیار حائز اهمیت است.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به بازی های المپیک ریو، خاطرنشان کرد: 47 سهمیه توسط قهرمانان عزیزمان برای المپیک و 88 سهمیه توسط ورزشکاران جانباز و معلولمان برای حضور در پارالمپیک 2016 کسب شده است که با توجه به فرصت باقی مانده، امیدواریم سهمیه های المپیک را به شصت و پارالمپیک را به 100 برسانیم.

وی در عین حال افزود: ارتباط معناداری بین کسب سهمیه و کسب مدال وجود دارد که فرصت افتخار آفرینی را برای ورزشکاران کشورمان در یک فضای رقابتی بین‌المللی به وجود می‌آورد.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه گزارشی از حضور موثر بانوان در رقابت‌های بین‌المللی برای کسب سهمیه المپیک ارائه کرد و گفت: زنان ورزشکار کشورمان با ۷ سهمیه در المپیک لندن حاضر شدند که این تعداد در ریو به ۹ سهمیه رسیده است و امیدواریم این رقم تا آغاز مسابقات افزایش پیدا کند.

دکتر محمود گودرزی در بخش دیگری از سخنان خود از درخشش جهانی جوانان ایرانی در سایر عرصه های اجتماعی نیز به نیکی یاد کرد و موفقیت آنها را پیروزی های ارزش آفرین خواند.

وی ابراز امیدواری کرد که جوانان کشورمان با تداوم موفقیت‌ها، راه امام راحل(ره) را ادامه دهند و جمهوری اسلامی ابران را در سراسر جهان پر افتخارتر معرفی کنند.

وزیر ورزش و جوانان در پایان رهنمودهای یادگار امام خمینی(ره) را برای جامعه ورزش مهم و راهگشا دانست و گفت: بیانات حجتالاسلام والمسلمین سید حسن خمینی همیشه انرژی و توان دو چندان ایجاد کرده و در به وجود آوردن فضای بسیار ارزشمند فرهنگی، اخلاقی و روانی ورزش بسیار یاری رسان است.

حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) ورزش را در بعد ملی عاملی امیدبخش برای جامعه دانست و گفت: فخر و توانمندی یک جامعه به عوامل مختلفی بستگی دارد که ورزش یکی از این موارد است.

حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی نیز در دیدار با اهالی ورزش که در حسینیه جماران صورت گرفت، ضمن ابراز خرسندی از این دیدار گفت: بسیار خوشحالم که در جمع ورزشکاران، روسای فدراسیون‌های ورزشی، وزیر خدوم و پرتوان ورزش و جوانان که از خوبان بودند و هستند و همچنین ورزشکاران و پیشکسوتان هستم.

رئیس بنیاد موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) با تاکید به توسعه ورزش اظهار داشت: شاید زمانی ورزش در جامعه به عنوان تفنن و برای گروهی هم از تبعات اجتماعی محسوب می شد، اما امروز ورزش به عنوان یک ضرورت شخصی و ملی در نظر گرفته می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی به زندگی روزمره افراد، بدون تحرک و اضافه وزن بالا در کشور اشاره کرد و آن را ناشی از زندگی ماشینی دانست و گفت: هرچه سن افراد افزایش می یابد ضرورت ورزش بیشتر احساس می‌شود؛ شاید ضرورت ورزش برای زنان بیشتر از مردان باشد؛ چه بسا می‌توان بسیاری از بیماری‌ها را با ورزش درمان کرد.

رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) ورزش را در بعد ملی عاملی امیدبخش برای جامعه توصیف کرد و گفت: جامعه امروز با افتخار زندگی می کند؛ روزگاری افتخار ملت‌ها به جنگ‌ها و کشورگشایی بود، اما امروز زمینه این مسائل وجود ندارد و فخر و توانمندی یک جامعه به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهم ترین آن رفاه اقتصادی، آسایش و آرامش است.

وی توسعه علمی، اجتماعی و اقتصادی را از دیگر عوامل فخر و افتخار ملت ها توصیف کرد و افزود: یکی دیگر از عوامل این افتخار جوامع نیز ورزش است.

حجت الاسلام سید حسن خمینی با اشاره به رابطه بین پیشرفت جوامع و پیشرفت ورزش آنها گفت: الزاما این گونه نیست که اگر کشوری در بعد ورزش قهرمانی پیشرفت داشت، در عرصه های دیگر نیز پیشرفت داشته باشد، اما وقتی نگاه می کنیم می‌بینیم که ورزش در کشورهای پیشرفته نیز بیشتر توسعه پیدا کرده است.

وی یکی از عوامل نشاط آور در جامعه را ورزش خواند و افزود: به همین جهت ورزشکاران یکی از منابع مرجع در جوامع محسوب می شوند. شاید مردم آن گونه که ورزشکاران را می‌شناسند، سیاست‌مداران را نشناسند.

وی پیروزی های ورزشی را عاملی برای شادی مردم دانست و از مدیرانی که طی سال های گذشته برای کسب افتخارات اخیر ورزشی تلاش کرده اند، قدردانی کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی تصریح کرد: هرچه دولت‌ها در زمینه ورزش قهرمانی سرمایه گذاری کنند، به امید و نشاط اجتماعی کمک کرده‌اند و این مساله زمینه پیشرفت اقتصادی و فرهنگی را در جامعه ایجاد می‌کند.

نوه بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی به جمعیت 80 میلیونی کشور اشاره کرد و گفت: ورزش قهرمانی از دل کمیت بیرون می آید و می‌توانیم از بین ورزشکاران بسیار زیاد، نخبگانی را برای ورزش قهرمانی پرورش دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی با بیان اینکه دولت و وزیر ورزش و جوانان عزم جدی برای توسعه ورزش دارند، گفت: از ورزش همگانی به ورزش قهرمانی و از ورزش قهرمانی به توسعه ورزش عمومی در جامعه می‌رسیم.

رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) سپس به در پیش بودن بازی‌های المپیک ریو 2016 اشاره کرد و اعتبار و ارزش این بازی‌ها را حتی از جام جهانی فوتبال نیز بالاتر دانست.

وی افزود: الحمدالله سهمیه خوبی در مردان و زنان برای بازی‌های المپیک و پارالمپیک کسب کرده‌ایم و امیدوارم در این بازی‌ها که هر لغزش میلیمتری می‌تواند باعث کسب نکردن مدال شود، به موفقیت برسیم.

نوه بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران خواستار برنامه ریزی از هم اکنون برای بازی‌های المپیک 4 سال آینده شد و افزود: شاید هیچ روزگاری تصور نمی‌کردیم که در ورزش گروهی والیبال بتوانیم حتی جزو هشت تیم برتر آسیا باشیم اما امروز می‌بینیم که با برنامه ریزی امکان پیشرفت وجود دارد و این امر شدنی است.

حجت الاسلام خمینی تاکید کرد که برای دور شدن جامعه از ناهنجاری ها هیچ راه ارزان تری از ورزش وجود ندارد.

وی در پایان گفت: از خداوند می خواهیم که ورزشکاران ما بار دیگر در المپیک افتخار آفرینی کرده و به موفقیت برسند.

پیش از سخن‌رانی رئیس موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)، از سوی وزیر ورزش و جوانان عکسی از مرحوم سیداحمد خمینی یادگار امام (ره) در گود زورخانه به حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی تقدیم شد.

تاريخ  ارسال:سه شنبه 11 خرداد 1395 - 11:28

کد:27105-1403



گزارش تصويري

 کليه حقوق خبری و تصويری سايت متعلق به هيئت اسكي استان تهران می باشد.