شنبه 7 ارديبهشت 1403

مناسبت


فرم تمدید کارت مربیگری












نگاهي به رقابتهاي اسكي جام جهاني / در آستانه 13 مرحله از مسابقات فصل
دلهره در کیتزبوئل

مهیج ترین مسابقه اسکی سرعت و مارپیچ سرعت در جهان با حضور برترین قهرمانان در سخت ترین پیست اسکی جام جهانی در کیتزبوئل اتریش برگزار می شود .
به گزارش روابط عمومي هيئت اسكي استان تهران و به نقل از مجله خبري شبكه يورونيوز پس از آدلبودن، دو مسابقه سرعت بسیار معتبر و در عین حال بسیار پر خطر فصل در ونگن و کیتزبوئل برگزار می شود. گیلرمو فایِد و آدرین تِئو دو تن از بهترین اسکی بازان سرعت فرانسه اعتراف می کنند که لحظه شروع مسابقه در این دو پیست همواره با دلهره و نگرانی همراه است.

گیلرمو فاید: «معلوم است که ترس دارد. این قاعده بازی است. اما باید بتوان آنرا مهار کرد و از آن برای عبور از خود و نشان دادن قابلیت های واقعی استفاده کرد. فکر نمی کنم هیچ ورزشکاری در بالای پیست کیتزبوئل احساس ترس نکند. مسئله دیگر توانایی تسلط بر خود است. زمانی که استارت زده می شود و رها می شوید، ترس از بین می رود و شما درگیر خودتان هستید.»

آدرین تِئو: «بله ترس وجود دارد. متاسفانه در هر مسابقه تعدادی سقوط می کنند. باید با آن ساخت، ما عادت کرده ایم. زیرا همانطور که گفتم تقریبا هر روز باید منتظر حادثه بود به خصوص در کیتزبوئل. باید از همه اینها چشم پوشی کرد، اما آنکه به شما می گوید نمی ترسد، دروغ می گوید. در ضمن، آنهایی که ترسو نیستند یا دیوانه وار عمل می کنند، بلافاصله دچار اشتباه می شوند و خطا در مسابقه سرعت پایان خوشی به همراه ندارد. گاهی حتی دیگر نباید به آنجا بازگشت. از زمانی که بیش از حد احساس ترس کنیم، تقریبا همه چیز متوقف می شود زیرا دیگر قادر به کنترل آن نخواهیم شد.»

این مسابقات معمولا" با بیش از 30 هزار تماشاگر حاظر در محل برگزاری و پر بیننده ترین از طریق رسانه ها از رقابتهای مهیج فصل اسکی است که نتایج آن در تاریخ اسکی مورد توجه قرار می گیرید .

شرایط فنی این پیست به لحاظ 2 پرش به صور تغییر در مسیر مسابقه و در منطقه پایانی که با شیب زیادی همراه است همواره وجه تمایزی نسبت به سایر پیستهای اسکی جهان دارد . سرعت اسکی بازان در این مسابقه به بیش 140 کیلوتر بر ساعت می رسد و نقطه اوجی است برای برترین اسکی بازانی که قابلیت های خود را به نمایش گزارند .
اسکی بازانی همچون فرانتس کلامر ( اتریش) ، پیرمین زوربریگن ( سوئیس) ، فرانتر هاینزر (سوئیس) ، لوک آلفاند ( فرانسه) ، هرمن مایر ( اتریش) و دیدر کوچ (سوئیس) دارای بالاترین تعداد عنوان قهرمانی در این پیست می باشند که سیطره اتریش و سوئیس را در اسکی سرعت جهان مشخص مینماید .

نگاهي به دور يازدهم فصل 2016-2017

الکسی پنتورا و هنریک کریستوفرسن اوایل هفته فاتحان مسابقات مارپیچ بزرگ و مارپیچ مردان در اَدِلبودِن بودند.
اين رقابتها در حالي برگزار شد كه در مارپيچ كوچك مانفرد مولگ و مارسل هرشر در جايگاه دوم و سوم قرار گرفتند تا مسابقات در اين فصل به روزهاي پرهيجان و اوج خودش نزديك شود .

تاريخ  ارسال:چهارشنبه 22 دي 1395 - 09:20

کد:41161-1403



گزارش تصويري

 کليه حقوق خبری و تصويری سايت متعلق به هيئت اسكي استان تهران می باشد.