جمعه 28 فروردين 1403

مناسبت


فرم تمدید کارت مربیگری












باحضور رئيس هيئت اسكي استان تهران
مجمع عمومی فدراسیون اسکی برگزار شد

مجمع عمومی فدراسیون اسکی با حضور روساي هيئتها از جمله ساوه شمشكي رئيس هيئت اسكي استان تهران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون اسکی، مجمع عمومی سالیانه فدراسیون اسکی جمهوری اسلامی به ریاست دکتر فریبا محمدیان و با مرور برنامه‌های سال 96 و نیز تصویب برنامه‌های سال 97 برگزار شد.

در این مجمع که عصر روز یکشنبه 16 اردیبهشت ماه در محل سالن اجتماعات آکادمی ملی المپیک برگزار شد، گزارش عملکرد سال 96 از سوی سید عبدی افتخاری رئیس فدراسیون برای حاضرین قرائت شد و نیز برنامه‌های سال 97 نیز مطرح گردید.

افتخاری با اشاره به شرایط سخت اسکی ایران در سال 96، گفت: سال گذشته به دلیل بارش اندک برف در پیست‌های اسکی و نیز بازگشایی دیرهنگام پیست‌ها شاهد شرایط بسیار دشواری برای اسکی ایران بودیم. به همین دلیل مجبور شدیم تا برای کسب سهمیه ورودی المپیک و نیز رساندن ملی پوشان به شرایط مطلوب آنها را به مسابقات و اردوهای برون مرزی اعزام کنیم.

وی افزود: در مسابقات برون مرزی نتایج خوبی را کسب کردیم و موفق به کسب مدال‌های رنگارنگی شدیم و البته اسکی‌بازان ملی‌پوش نیز شرایط خوبی را از نظر آمادگی بدست آوردند.

رئیس فدراسیون اسکی با اشاره به حضور ملی‌پوشان ایران در بازی‌های المپیک زمستانی،گفت: از نظر رکورد‌های زمانی عملکرد خوبی را در بازی‌های المپیک زمستانی 2018 داشتیم و موفق به بهبود رکورد‌های زمانی در رشته‌های آلپاین و کراس کانتری شدیم. البته باید سطح بسیار بالای المپیک را نیز در نظر گرفت که بهترین‌های جهان در آن حضور پیدا می‌کنند.

افتخاری خاطر نشان کرد: در رقابت‌های اسکی آلپاین قهرمانی آسیا نیز عملکرد بسیار خوبی داشتیم. خوشبختانه با کسب عناوین متعدد در این رویداد موفق به کسب نتیجه دلخواه شدیم و البته میزبانی بسیار مطلوبی را نیز در این رویداد انجام دادیم.

رئیس فدراسیون اسکی همچنین به عملکرد فدراسیون اسکی در حوزه‌های آموزش و استعدادیابی اشاره کرد و گفت: در حوزه آموزش دوره‌ها و کلاس‌های زیادی را برگزار کردیم و شاهد به روز شدن دانش مربیان اسکی ایران بودیم. همچنین حضور مدرسین سوئیسی نیز تاثیر خوبی را دانش افزایی مربیان اسکی ایران داشت و این برنامه‌ها در سال 97 نیز دنبال خواهد شد.

وی همچنین به برنامه‌های فدراسیون اسکی در حوزه استعدادیابی اشاره کرد و گفت: سال گذشته طرح جامع استعدادیابی اسکی را شروع کردیم و از حضور یک مربی برجسته بلغارستانی نیز بهره بردیم. همچنین تجهیزات خوبی را برای اسکی بازان رده‌های سنی پایه خریداری کردیم و در سال 97 نیز این طرح دنبال خواهد شد.

در ادامه این مجمع رئیس فدراسیون برنامه‌های سال 97 را اعلام کرد که این برنامه‌ها مورد رای گیر و تصویب حاضرین در مجمع قرار گرفت.

در ادامه این مجمع دکتر فریبا محمدیان معاون وزیر ورزش و جوانان با اشاره به فعالیت‌های فدراسیون اسکی در سال 95 و 96، اظهار کرد: خوشبختانه با وجود تمامی دشواری‌ها و مشکلات شاهد اتفاقات خوبی از زمان حضور جناب آقای افتخاری در فدراسیون اسکی بودیم

وی افزود: سال گذشته از نظر جوی و اقلیمی شرایط خوبی را پشت نگذاشتیم و باز شدن دیرهنگام پیست‌های اسکی برای رشته ورزشی اسکی مشکل آفرین بود، اما با مدیریت درستی که از سوی فدراسیون اسکی شاهد بودیم برنامه‌های در دست این فدراسیون به خوبی دنبال شد.

رئیس مجمع عمومی فدراسیون اسکی با بیان اینکه سال گذشته در المپیک زمستانی و مسابقات قهرمانی آسیا نمایندگان ایران عملکرد قابل قبولی را از خود بر جای گذاشتند، گفت: در بازیهای المپیک زمستانی عملکرد نمایندگان ایران قابل قبول بود و البته در مسابقات قهرمانی آسیا نیز شاهد درخشش نمایندگان ایران بودیم.

مهندس شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک این نشست اظهار کرد: باید در این جلسه از تلاش‌های ریاست فدراسیون اسکی طی دوسال اخیر تشکر و قدردانی کنم. به شخصه شاهد تلاش‌های جناب آقای افتخاری در این مدت و بخصوص در زمان اعزام کاروان ایران به المپیک زمستانی بودم. واقعا باید از زحمات ریاست فدراسیون قدردانی نمود که توانسته مسیر خوبی را برای اسکی ایران ترسیم کند.

وی خاطر نشان کرد: همچنین جناب آقای افتخاری در هیات اجرایی کمیته ملی المپیک نیز تلاش‌ بسیار زیادی را برای پیشبرد اهداف ورزش ایران انجام می‌دهند و یکی از اعضای فعال در این هیات هستند.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر همدلی و همراهی هرچه بیشتر در میان مردم ایران، گفت: این روزها بیش از هر زمانی نیاز به همدلی در میان مردم داریم. البته مردم ما همواره همراه و همدل بودند و هیچکس حق ندارد فضای ناامیدی را جامعه ترویج کند.

شهنازی خاطرنشان کرد: مشکلات همواره وجود داشته و دارد، اما با تلاش و همدلی می‌وانیم مشکلات را از پیش پا برداریم و به اهداف خود دست یابیم. بی تردید آینده درخشانی در انتظار ایران است و می‌توانیم به بهترین‌ها دست یابیم.

در پایان این نشست روسای هیات‌های اسکی استان‌های مختلف به بیان نقطه نظرات خود و بیان دغدغه‌های پیش رو پرداختند.

قرائت گزارش حسابرسی، بیان عملکرد مالی فدراسیون در سال 96 و قرائت گزارش بازرس فدراسیون از دیگر بخش‌های مجمع عمومی سالیانه فدراسیون اسکی جمهوری اسلامی ایران بود.

تاريخ  ارسال:دوشنبه 24 ارديبهشت 1397 - 12:29

کد:74284-1403



گزارش تصويري

 کليه حقوق خبری و تصويری سايت متعلق به هيئت اسكي استان تهران می باشد.