شنبه 29 فروردين 1403

مناسبت


فرم تمدید کارت مربیگری












با حضور رئيس هيئت اسكي استان تهران
برگزاری مراسم بدرقه کاروان اعزامی جمهوری اسلامی ایران به بازی‌های المپیک زمستانی جوانان

مراسم بدرقه کاروان اعزامی جمهوری اسلامی ایران به بازی‌های المپیک زمستانی جوانان با حضور ریاست کمیته ملی المپیک برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون اسکی، دکتر سیدرضا صالحی امیری در مراسم بدرقه کاروان اعزامی جمهوری اسلامی ایران به بازی‌های ‌ المپیک زمستانی جوانان 2020 که در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد ضمن آرزوی موفقیت برای اسکی‌بازان حاضر در این رویداد اظهار کرد: افرادی که با کوهستان و برف سر و کار دارند همیشه بخشنده بوده و اسکی بازان نیز از این قاعده مستثتی نیستند، زیرا نشاط و غرور ملی و انسانی دارند.

او با بیان اینکه اسکی بازان به دلیل زیست در کوه طبع بلندی دارند، به توانمندی ورزشکاران این رشته اشاره کرد و گفت:‌ بی شک ایران ظرفیت‌های خوبی در اسکی دارد و می‌تواند با تکیه بر توان‌مندی ورزشکاران‌ این رشته و با ظرفیت بسیار خوبی که برای توسعه این ورزش ایجاد شده در بازی‌های المپیک زمستانی جوانان ۲۰۲۴ و ۲۰۲۸ نیز بدرخشد.

رئیس کمیته ملی المپیک خاطر نشان کرد: بسیاری از وقت‌ها که مستند می‌بینم، اسکی را نگاه می‌کنم یعنی انتخاب من این است. این باور را دارم که اسکی بازان چون همیشه در دل کوه هستند طبع بلندی دارند. این موضوع از نظر روانشناسی ثابت شده است. علاوه بر این کسانی که با برف سرو کار دارند بخشنده‌تر هستند چون بارش را می‌بینند و اسکی بازان خسیس نیستند. کمیته المپیک و وزارت ورزش تصمیم گرفتیم هر چه در توان هست برای المپیک بگذاریم و البته از این اسکی‌بازان توقه رفتن بر روی سکو را نداریم، اما مطمئنیم که بدون تردید این عزیزان با تمام تلاش به مصاف رقبای خود خواهند رفت و همین برای ما ارزشمند است.

دکتر صالحی امیری در ادامه خطاب به اسکی‌بازان اعزامی به المپیک زمستانی جوانان گفت: انتظار نتیجه از شما نداریم، اسکی باید در کشور گسترش پیدا کند و به جریانی اجتماعی تبدیل شود. نسل جدید با اسکی مانوس است و باید این ورزش در آموزش و پرورش و در ادامه در دانشگاه و حوزه‌های مختلف بازتعریف شود. اسکی می‌تواند در المپیک ۲۰۲۴ و سپس ۲۰۲۸ ظرفیت‌های زیادی را برایمان ایجاد کند. برخی می‌پرسند چرا اسکی اعزام می‌شوند؟ اگر اعزام نشود که در داخل کشور مثل یخ ذوب می‌شود، پس باید اعزام شوند. اگر شما هم نتیجه گرفتید که افتخار است اما اگر نگرفتید چیزی از ارزش هایتان کم نمی‌شود. از مربیان می‌خواهم که در مسابقات به شما فشار نیاورند چون اولویت ما سلامتی شما است.

وی در مورد اسکی گفت: سیاست وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون توسعه اسکی است، به لحاظ پتانسیل و انگیزه ای که در جوانان وجود دارد باید به این رشته توجه کنیم. نباید انتظارات زیادی از این کاروان داشته باشیم چون انگیزه آن‌ها حضور در رقابت هاست و رقبای بزرگی دارند . ما برای ۲۰۲۴ و ۲۰۲۸ می‌توانیم انتظار سکوی المپیک از اسکی داشته باشیم.

رئیس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه تجهیزات مساله ای مهم است، افزود: تجهیزانی که در حوزه قهرمانی استفاده می‌شود، باید استاندارد بین‌المللی داشته باشد. تجهیزات داخلی هزینه‌های ارزی ما را کاهش می‌دهد و باید به سمت تجهیزات داخلی برویم اما با شرط اینکه استانداردها را داشته باشد، اما در حال حاضر در اسکی باید تجهیزات را خریداری کنیم. با افزایش نرخ ارز تجهیزات هم سه برابر شده و تامین ارز کار سختی است که تلاش کردیم هزینه های ارزی و ریالی خرید تجهیزات را فراهم کنیم. برای لوزان مشکلی در تجهیزات نداریم و شرایط به نحوی است که این تجهیزات به روز شود. باید بنابر توصیه رهبر به سمت تجهیزات داخلی برویم.

دکتر صالحی امیری با بیان اینکه برای توسعه اسکی باید قدم‌های بزرگتری برداریم، گفت: با این امکانات و وضعیت نمی‌توانیم با حریفان بزرگ بین‌المللی رقابت کنیم در نتیجه به برنامه‌های بیشتری نیاز داریم برای اسکی بازان ایران در تمامی رویدادهای مختلف ورزشی آرزوی موفقیت دارم.

رئیس فدراسیون اسکی نیز در این مراسم در سخنانی گفت:‌ امیدواریم ورزشکاران اعزامی ایران شرکت کننده در این رویداد مهم ورزشی، موفقیت‌های خوبی برای کشور کسب کنند.

سیدعبدی افتخاری با بیان اینکه برای نخستین بار است که تیم اسکی ایران ۶ سهمیه کسب کرده و با این تعداد ورزشکار در این بازی‌ها شرکت می‌کند، ادامه داد:‌ پیش از این و در نخستین دوره بازی‌های المپیک زمستانی سه سهمیه و در دومین دوره نیز ۲ سهمیه داشتیم. امروز در شرایط امیدوارکننده‌ای تیم و مجموعه ما به بازی‌های المپیک زمستانی اعزام می‌شوند. تقریبا از یک سال پیش کار فنی ما آغاز شد. مجموعه اسکی در تلاش بود تا تیم به حداکثر آمادگی برسد، به همین دلیل اردوهای تدارکاتی داخلی، برون‌مرزی و مسابقات برگزار شد تا بهترین شرایط به وجود بیاید.
رئیس فدراسیون اسکی ادامه داد: علاوه بر این، مسابقات انتخابی داخلی را در شرایطی سخت برگزار کردیم. بر همین اساس از حمایت‌های آقای صالحی امیری، اعضای کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش تشکر می‌کنم که در تمام مسیر ما را حمایت کردند. بدون این حمایت‌ها کاروان نمی‌توانست اعزام شود. امیدوارم اسکی‌بازان ما نیز تمام توان خود را بگذارند و با نتایج خود مایه سربلندی کشور باشند.

افتخاری اظهار کرد: برای دومین بار لباس اسکی‌بازان در کشور تولید شد. خوشحالیم که با جمعیتی بیش از جمعیت المپیک گذشته اعزام می‌شویم و امیدوارم با دست پر برگردند.


سومین دوره بازی‌های المپیک زمستانی جوانان از ۱۹ دی‌ماه تا دوم بهمن‌ماه سال جاری در لوزان سوئیس برگزار می‌شود. نمایندگان اسکی ایران با کسب ۶ سهمیه در اسکی آلپاین، صحرانوردی و کوهستان در این رویداد حضور پیدا می‌کنند.
«آرتمیس حسینی» و «روهام صبا» در اسکی آلپاین، «فرنوش شمشکی» و «امیرحسین بندعلی» در اسکی صحرانوردی و «رکسانا ساوه‌شمشکی» و «علی کلهر» در اسکی کوهستان نمایندگان ایران در این بازی‌ها هستند.
شروین اسبقیان مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌ها، علی رغبتی عضو هیات مدیره پرسپولیس و نماینده وزارت ورزش،اعضای فدراسیون اسکی ، خانواده‌های ورزشکاران اعزامی به المپیک زمستانی جوانان، اعضای هیئت رئیسه فدراسیون اسکی دیگر حاضرین در این مراسم بودند.
باقر کلهر (مربی آلپاین مردان)، سمیرا زرگری (مربی آلپاین بانوان)، احمد کاویان (مربی اسکیصحرانوردی) و ابوالفضل ساوه ای (مربی اسکی کوهستان) کادر فنی اعزامی به سومین دوره بازی‌های المپیک جوانان را تشکیل می‌دهند

تاريخ  ارسال:چهارشنبه 11 دي 1398 - 09:00

کد:99336-1403



گزارش تصويري

 کليه حقوق خبری و تصويری سايت متعلق به هيئت اسكي استان تهران می باشد.